خانه / سامانه‌ های معاملاتی/نکست/ماشین حساب سامانه‌های معاملاتی فارابی

ماشین حساب سامانه‌های معاملاتی فارابی

ماشین حساب ثبت سفارش سامانه‌های معاملاتی فارابی ( فارابیکسو و نکست) ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید با وارد کردن تعداد و قیمت، میزان سرمایه مورد نیاز را جهت ثبت سفارش در جهت خرید با احتساب کارمزد خرید و در جهت فروش با احتساب کارمزد فروش مشاهده کنید.

با قرار دادن نشانگر ماوس بر روی نام نماد در سامانه فارابیکسو اطلاعات آن نماد و گزینه خرید و فروش نمایش داده می‌شود که با انتخاب خرید یا فروش پنجره ثبت سفارش و ماشین حساب باز می‌شود.

در  سمت راست پنجره باز شده اطلاعات صف عرضه و تقاضا و در سمت چپ ماشین حساب قابل مشاهده است.

روش اول:

 با وارد کردن تعداد و قیمت سفارش، مبلغ سرمایه برای شما با احتساب کارمزد نمایش داده می‌شود.

روش دوم:

در معاملات خرید می‌توانید با انتخاب هر کدام از درصدهای موجود در ماشین حساب با توجه مبلغ موجود در مانده حساب خود، ثبت سفارش کنید و در معاملات فروش با انتخاب درصدهای موجود، میزان درصد مورد نظر از دارایی خود را جهت ثبت سفارش انتخاب کنید.
لازم به ذکر است نوع اعتبار سفارش را می‌توانید روز، معتبر تا تاریخ و معتبر تا لغو انتخاب کنید.

همچنین در سامانه نکست (نرم افزار موبایل فارابی) می‌توانید مطابق تصویر زیر با وارد کردن تعداد و قیمت، سفارش خود را ثبت کنید.

نکته:
با کلیک بر روی حجم ردیف اول مقدار آن به عنوان تعداد به صورت خودکار در ماشین حساب لحاظ می‌شود. با انتخاب ستون حجم ستون دوم مجموع حجم ستون اول و دوم به عنوان تعداد درج می‌شود. به همین منوال با انتخاب ردیف‌های پایین‌تر مجموع حجم ردیف‌های بالا به عنوان تعداد در نظر گرفته می‌شود.


آستانه قیمت:
سرمایه‌گذار تنها مجاز به ثبت سفارش خود در این بازه قیمتی است.
آستانه تعداد:
با توجه به قیمت سهم، سفارشات دارای آستانه تعداد هستند و نمی‌توان سفارشی با حجم بیشتر ارسال کرد.

در صورتی که می‌خواهید با یک سفارش چند برابر آستانه تعداد یک نماد درخواست خرید یا فروش ثبت کنید، می‌توانید از گزینه فلش تریدینگ استفاده کنید.

با انتخاب گزینه لینک به سرخط اگر جهت سفارش شما خرید باشد مبلغ مظنه اول صف فروش و اگر جهت سفارش شما فروش باشد مبلغ مظنه اول صف خرید در این قسمت قرار میی‌گیرد و تا قبل ثبت سفارش اگر مبلغ مظنه اول تغییر کند این مبلغ نیز بروز می‌شود.

منتشر شده در 20 فروردین 1402

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.