خانه / سامانه‌ های معاملاتی / هلیوم / نقشه بازار در سامانه هلیوم کارگزاری فارابی

نقشه بازار در سامانه هلیوم کارگزاری فارابی

نقشه بازار یکی از ابزارهای کاربردی و مهم در سامانه‌های معاملاتی است که به کاربران این امکان می‌دهد که در یک نگاه و به صورت بصری، وضعیت کلی بازار را مشاهده کنند. این نقشه با استفاده از رنگ‌ها و ابعاد مختلف، اطلاعات مهمی مانند حجم معاملات، تغییرات قیمتی و عملکرد هر نماد را به نمایش می‌گذارد.

ورود به سامانه هلیوم:

ابتدا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه هلیوم شوید.

ورود به سامانه معاملاتی هلیوم

دسترسی به بازار:
پس از ورود به سامانه، از بالای صفحه و سمت راست، گزینه بازار را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، به نقشه بازار دسترسی پیدا می‌کنید.


نقشه بازار:
این نقشه یک نمای کلی از وضعیت سهام‌ها و گروه‌های مختلف را نشان می‌دهد و با رنگ‌بندی‌های مختلف، وضعیت هر سهم یا گروه را مشخص می‌کند.


اطلاعات نمادها:
با قرار دادن ماوس روی هر نماد در نقشه بازار، اطلاعات کامل آن نماد نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل قیمت، حجم معاملات، درصد تغییرات و سایر جزئیات مرتبط است.

فیلتر های نقشه بازار سامانه هلیوم
در نقشه بازار می‌توانید مطابق با تصویر زیر فیلترهایی مانند بازه، صنعت، نوع دارایی و نحوه نمایش و ..را انتخاب کنید. استفاده از این فیلترها به شما کمک می‌کند تا به راحتی اطلاعات مربوط به نمادهای موردنظر خود را استخراج کرده و نقشه بازار به صورت شخصی سازی شده مشاهده کنید.

نمای بازار:

نمای بازار در سامانه معاملاتی هلیوم شامل دو نمودار شاخص بورس و سهم‌های مثبت و منفی بازار است.


نمودار شاخص بورس
کاربران با استفاده از نمودار شاخص بورس می‌توانند عملکرد بورس و فرابورس را در ساعات اخیر را تحلیل کنند.

نمودار سهم‌های مثبت و منفی بازار:
این نمودار تعداد نمادهای مثبت و منفی بازار را نشان می‌دهد. مطابق با تصویر زیر نمادها بر اساس درصد تغییرات قیمت در دسته‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

این دو نمودار به کاربران کمک می‌کند تا با دیدی کلی و جامع، وضعیت بازار را ارزیابی کنند و از روندهای موجود برای اتخاذ تصمیمات بهتر استفاده کنند.


منتشر شده در 28 مرداد 1403
برچسب‌ها:

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اسکرول به بالا