خانه / خدمات کارگزاری/راهنمای ثبت‌نام در کارگزاری فارابی

راهنمای ثبت‌نام در کارگزاری فارابی

جهت انجام معاملات بازار سرمایه، پس از  ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی، می‌توانید به صورت اینترنتی و در کمتر از پنج دقیقه ثبت نام خود را در کارگزاری فارابی انجام دهید.

در صورتی که در سامانه سجام احراز هویت نشده‌اید لطفا ابتدا راهنمای احراز هویت سجام از سامانه احراز کارگزاری فارابی را مطالعه کنید و مطابق آن اقدام کنید.

در مرحله اول پس از وارد شدن به سامانه ثبت نام کارگزاری فارابی مطابق تصویر زیر کدملی و شماره موبایل سجامی خود را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه ثبت نام برای شما فعال می‌شود.

ثبت نام در کارگزاری فارابی

پس از کلیک روی گزینه ثبت نام، یک کد تایید پنج رقمی از سامانه سجام برای شما پیامک می‌شود. با وارد کردن کد تایید ارسال شده و کلیک روی گزینه ثبت کد تایید، به مرحله بعدی منتقل می‌شوید.

در این مرحله اطلاعات شما از سامانه سجام دریافت می‌شود و مطابق تصویر زیر تمامی اطلاعات ثبت شده شما در سامانه سجام قابل مشاهده است و برای مشاهده جزئیات هر بخش کافی است روی آن کلیک کنید. در صورتی که تمام اطلاعات موردتایید شما بود، روی گزینه تایید اطلاعات کلیک کنید.

پس از تایید اطلاعات سجامی، لازم است رمزعبور خود را تعیین کنید. پس از تکمیل ثبت نام با این رمزعبور می‌توانید وارد سامانه‌های کارگزاری فارابی شوید. در نظر داشته باشید که این رمز باید بین 8 تا 24 کاراکتر باشد و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد باشد. پس  از تعیین رمزعبور در کادر اول، لازم است همان رمز را در کادر دوم تکرار کنید و روی گزینه ثبت رمزعبور کلیک کنید.

پس از تعیین رمزعبور و در مرحله آخر لازم است قراردادی که بین شما به عنوان مشتری حقیقی و کارگزاری فارابی وجود دارد، توسط شما پذیرفته شود. این قرارداد با اطلاعات کامل از قبل آماده شده است و برای مطالعه آن می‌توانید روی دانلود قرارداد کلیک کنید. پس از مطالعه کامل متن قرارداد مطابق شکل زیر با کلیک روی کادر موردنظر آن را تایید کنید. با پذیرش قرارداد کد تایید به شماره ثبت شده شما در سامانه سجام ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد تایید پنج رقمی و کلیک روی گزینه ثبت کد تایید، ثبت نام شما در کارگزاری فارابی تکمیل می‌شود.

منتشر شده در 23 اردیبهشت 1402

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.