خانه / بورس کالا/نحوه ثبت حساب وکالتی در بورس کالا از طریق سامانه ایبیگو

نحوه ثبت حساب وکالتی در بورس کالا از طریق سامانه ایبیگو

نحوه ثبت حساب وکالتی در سامانه ایبیگو

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی، حسابی است که به پنل معاملاتی مشتری لینک می‌شود. مشتریان برای واریز وجوه مورد نیاز در معاملات بورس کالا، باید نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح حساب کنند. با طی کردن مراحل لازم و تکمیل فرم‌های مربوط به بازار فیزیکی، به کارگزاری وکالت داده می‌شود تا وجه مورد نیاز برای سفارش‌ را به صورت مستقیم در حساب بانکی مشتری مسدود کند. زمانی که معامله انجام شد، وجه مسدودی به حساب کارگزاری متنقل می‌شود. همچنین در صورتی که به هر دلیلی معامله انجام نشود، وجه مسدود ‌شده آزاد خواهد شد.

نکته: برای حساب وکالتی نمی‌توان از حساب جاری با دسته چک استفاده کرد.

مراحل ثبت حساب وکالتی:

بعد از طی مراحل ثبت نام و دریافت نام کاربری سامانه ایبیگو و پیش از ثبت سفارش خرید خودرو از بورس کالا باید جهت اخذ فرم افتتاح حساب وکالتی و ثبت آن به عنوان حساب پیش فرض از آدرس www.farabi.ebgo.ir اقدام کنید.

  • پس از وارد شدن به سامانه ایبیگو، از قسمت اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار برای دریافت فرم حسابهای وکالتی بانکها و ثبت آن اقدام کنید.
  • بعد از انتخاب بخش اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار متن توضیحات مربوط به این موضوع نمایش داده می‌شود که پس از بستن آن باید کد ملی و شماره موبایل سجامی خود را وارد و کد احراز ارسال شده را ثبت کنید.
  • در صفحه پیش رو می‌توانید فایل PDF فرم حساب وکالتی بانک مورد نظر خود را دانلود و جهت تکمیل ادامه روند به یکی از شعب آن بانک مراجعه کنید.
  • پس از مراجعه به بانک و نهایی شدن امور مربوط به حساب وکالتی، مجدد به بخش مذکور وارد شوید و اطلاعات حساب وکالتی شده را با انتخاب آیکون افزودن وارد، ذخیره و تایید نهایی را بزنید.

  • در نهایت پس از بررسی حساب ثبت شده از جانب بورس کالا پیامک تایید آن به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که در این حالت امکان ثبت سفارش خرید برای شما فراهم شده است.

تفاوت حساب وکالتی با در اختیار چیست؟

حساب وکالتی برای معاملات بازار فیزیکی و حساب در اختیار مختص معاملات آتی در بورس کالا است.

منتشر شده در 5 آذر 1401

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نیما شمیع زاده (6 بهمن 1401)

    سلام ، بنده یه مشکلی دارم
    بنده تمام کار های بانکی و حساب وکالتی رو انجام دادم
    ولی در بخش اعلام شماره حساب ، بانک ملی وجود نداره و من نمی تونم حسابی رو که باز کردم رو اونجا اعلام کنم
    چجوری می تونم این مشکلو حل کنم؟

    • کارگزاری فارابی (9 بهمن 1401)

      با سلام
      باتوجه به اطلاعیه بانک ملی از تاریخ 28 دی ماه، امکان وکالتی کردن حساب های بانک ملی و معرفی به بورس کالا تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. توصیه می شود نسبت به معرفی حساب نزد بانک ملت اقدام بفرمایید.

  • مهدی ش (5 بهمن 1401)

    نام کاربری و رمز عبور را چه زمانی ارسال میکنید ؟
    و این که فرمها‌ی معرفی نامه حساب وکالتی رو به چه شکل دریافت کنم (صفحه آخر ثبت نام دوباره بالا نیامد) .

    • کارگزاری فارابی (9 بهمن 1401)

      با سلام، مشخصات کاربری بورس کالا ظرف یک روز کاری ارسال می شود.چنانچه کماکان موفق به دریافت فرم حساب وکالتی نشدید با همکاران ما از طریق تماس با 1561 در ارتباط باشید.

  • پرویز (2 بهمن 1401)

    یک روز تا ظهر معطل باز کردن حساب وکالتی نزد بانک ملی شدم بعد از آن اعلان کردند که وکالتی بانک ملی کنسل شده این که نشد چرا مردمو اذیت میکنید

    • کارگزاری فارابی (9 اسفند 1401)

      با سلام
      باتوجه به اطلاعیه بانک ملی از تاریخ 28 دی ماه، امکان وکالتی کردن حساب های بانک ملی و معرفی به بورس کالا تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. توصیه می شود نسبت به معرفی حساب نزد بانک ملت اقدام بفرمایید.

  • علی (24 دی 1401)

    سلام.وقت بخیر.برا خرید خودرو همه کارارو انجام دادم.اما تو مرحله ثبت نهایی درخواست خرید خودرو پیام داده :حساب کنترل پیش پرداخت برای مشتری تعریف نشده است.

    • کارگزاری فارابی (9 اسفند 1401)

      با سلام
      برای ثبت سفارش خودرو، ابتدا باید حساب وکالتی (کنترل پیش پرداخت) تعریف نمایید و این حساب باید تایید بورس کالا اخذ کند.

  • مجید فتحعلی (20 دی 1401)

    سلام حساب من ثبت شده ولی هنوز پیامک تایید نیومده
    میخوام سه روز دیگه ثبت نام کنم لطفا حسابم رو تایید کنید

    • کارگزاری فارابی (21 دی 1401)

      با سلام. تمامی حساب های وکالتی به ترتیب ثبت بررسی می شوند و نهایتا تا دو روز کاری بعد از ثبت تاییدیه حساب وکالتی را دریافت خواهید کرد.

  • کیانوش کشاورز (4 دی 1401)

    سلام, وقتی حساب وکالتی بنا به دلایلی رد می شود باید علت رد شدن و نحوه اصلاح توسط بانک به متقاضی اعلام شود تا بانک بتواند دقیقا” اشکال مطرح شده را رفع نماید و از طرفی متقاضی سردرگم نشود و دچار ضرر و زیان بدلیل محروم شدن از ثبت سفارش نشود . موضوعی که برای خود من پیش آمده و کسی هم جوابگو نیست حتی یکبار هم در طول یک هفته گذشته موفق به تماس با شماره های اعلامی از طرف کارگزاری فارابی و گرفتن راهنمایی لازم نشدم و استرس زیادی به من وارد شد . خودتان یکبار وقت بگذارید و با شماره ها تماس بگیرید تا به صحت و سقم عرایض بنده برسیدواقعا” اصلاح این امور کار سختی نیست به فکر مردم و آخرت خودتان باشید . اگر این مطالب را رویت کردین و مورد خلافی بود به بنده اطلاع دهید تا مطمین شوم سرکاری نیست . موفق و موید باشید تاریخ 1401/10/04

    • کارگزاری فارابی (4 دی 1401)

      باسلام، دلیل رد شدن حساب وکالتی ثبت شده در اکثر موارد تکمیل نبودن فرایند وکالتی کردن حساب یا وجود محدودیت برداشت از طرف بانک است که نتیجه آن از طریق پیامک به مشتریان عزیز اطلاع رسانی می‌شود