خانه / سامانه‌ های معاملاتی/نحوه تسویه خودرو در کارگزاری فارابی

نحوه تسویه خودرو در کارگزاری فارابی

پس از خرید خودرو از طریق سامانه ایبیگوی فارابی، لازم است که خریداران نسبت به تسویه اقدام کنند. در ادامه شرایط و نحوه تسویه به تفصیل بیان شده است.

مهلت تسویه

در حال حاضر با خرید خودرو  از بورس کالا، مهلت  واریز و تسویه ارزش کل قرارداد به انضمام کارمزد خرید در حساب وکالتی 3 روز کاری است.

در صورت واریز مبلغ در روزهای چهارم، پنجم و ششم مشمول جریمه  ۰/۰۰۲۵ به ازای هر روز از ارزش کل قرارداد خواهید شد.

در صورتی که ظرف مهلت اعلام شده تسویه انجام نشود روز هفتم بعد از خرید، قرارداد فسخ شده و ۵ درصد از ارزش کل قرارداد (قیمت نهایی) بعلاوه کارمزد خرید (۰/۰۰۲۶۲) و کارمزد فروش (۰/۰۰۲۷۸) نیز باید به عنوان جریمه پرداخت شود.

نحوه تسویه

با شرکت در عرضه خودرو و ثبت سفارش در ایبیگو فارابی، خرید یا عدم خرید بعد از ورود به سامانه از قسمت گزارش درخواست‌های خرید قابل بررسی است.

اگر وضعیت معامله انجام شده باشد ضمن بررسی صورتحساب اقدام به واریز مبلغ  تسویه مطابق با اعلامیه خرید نقدی در حساب وکالتی کنید. سپس حتما از راه‌های ذکر شده جهت برداشت مبلغ از حساب وکالتی و تسویه، تکمیل وجه خود را اعلام نمایید.

  • جهت تسویه می توانید از پنل ایبیگو قسمت کارتابل روی آیکون چشم کلیک کرده و در انتهای صفحه گزینه تامین وجه را انتخاب کنید.
    در حال حاضر این مورد از صبح تا ساعت 15 امکانپذیر است.
  • تماس با پشتیبانی 24 ساعته 1561

لازم به ذکر است جهت تسویه مبالغ مربوط به مالیات، هزینه های بیمه و شماره گذاری  مطابق با اطلاعیه عرضه باید اقدام کرد.

ایران خودرو

1- ایجاد پروفایل در سایت ایرانخودرو

2- ایجاد پروفایل در سامانه سخا و احراز هویت پستی

3-دریافت پیامک شماره ردیف قرارداد از ایرانخودرو جهت پرداخت مبلغ

دریافت این پیامک ممکن است تا 10 روز نیز زمانبر باشد اما پس از دریافت 5 روز تقویمی فرصت جهت پرداخت وجود دارد.

سایپا

1- ایجاد پروفایل شخصی در سایت

2- مراجعه به سامانه سخا جهت احراز محل سکونت

3- دریافت پیامک پذیرش طی 72 ساعت پس از تسویه در بورس کالا

4- دریافت پیامک دعوتنامه طی 24 ساعت پس از پیامک پذیرش مبنی بر مراجعه به سایت جهت پرداخت سایر مبالغ و انتخاب نمایندگی

آرین پارس موتور

پس از تسویه با بورس کالا پیامک ردیف قرارداد برای شما ارسال می شود. در این مرحله نیاز به تکمیل اطلاعات در سایت خودروساز مربوطه و تسویه وجه ذکر شده  است.


بهمن موتور

7 روز پس از خرید مهلت دارید از طریق سایت خودروساز ضمن تکمیل اطلاعات اقدام به تسویه مبالغ مربوط به مالیات، هزینه های بیمه و شماره‌گذاری خودروساز کنید. نیازی به دریافت ردیف قرارداد از خودروساز و شناسه پرداخت از کارگزاری نیست.

نکته مهم: با توجه به تغییرات سایت bahman.iranecar.com از تاریخ 1402/08/23 نیاز است کدملی، شماره تلفن همراه و شماره کارتی که از آن مبلغ مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها در سایت پرداخت می گردد، متعلق به فرد خریدار حقیقی و یا نماینده معرفی شده از سوی مشتری حقوقی باشد.

آرین دیزل

پس از خرید مشتریان ملزم به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی و واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ از طریق آدرس sales.arian-diesel.com هستند که شامل: 9 درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه ها از قبیل بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری است.
کلیه هزینه‌های فوق صرفا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی ایشان به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وب گاه و درگاه پرداخت الکترونیک این شرکت واریز گردد.

نکته: علاوه بر تکمیل اطلاعات خود در سایت خودرو ساز جهت احراز  محل سکونت برای دریافت پلاک نیاز به ثبت نام در سامانه سخا است.

منتشر شده در 21 دی 1401

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.