خانه / سامانه‌ های معاملاتی/فارابیکسو/نحوه خرید و فروش در فارابیکسو

نحوه خرید و فروش در فارابیکسو

با جستجوی نام نماد در سامانه فارابیکسو و کلیک بر روی آیکون‌های “خرید” و “فروش” پنجره ثبت سفارش باز می‌شود.

در پنجره باز شده، می‌توانید اطلاعات مربوط به تعداد و قیمت را وارد کنید.
در هنگام انتخاب تعداد می‌توانید از گزینه (فلش تریدینگ) استفاده کنید. با فعال کردن این گزینه با یک بار ثبت سفارش، می‌توانید چند برابر آستانه نماد را در یک مرحله خریداری کنید یا بفروشید.

 همچنین می‌توانید در هر سطر بر روی ستون حجم کلیک نموده تا مجموع حجم های مظنه اول تا آن مظنه در قسمت تعداد قرار گیرد.

در هنگام انتخاب قیمت علاوه بر قیمت وارد شده توسط خودتان می‌توانید از گزینه   (لینک به سرخط) نیز جهت ثبت قیمت استفاده کنید.
با کلیک بر روی این گزینه اگر جهت سفارش شما خرید باشد مبلغ مظنه اول صف فروش و اگر جهت سفارش شما فروش باشد مبلغ مظنه اول صف خرید در این قسمت قرار می‌گیرد و تا قبل از ثبت سفارش اگر مبلغ مظنه اول تغییر کند، این مبلغ نیز به صورت خودکار بروز می‌شود.

 توجه داشته باشید که استفاده از گزینه لینک به سرخط به صورت اختیاری است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت مجاز، مقدار مورد نظر را وارد کنید.

در نهایت پس از انتخاب مقادیر تعداد و قیمت با انتخاب گزینه ثبت سفارش یا ارسال و بستن سفارش شما در قسمت سفارش ها قابل نمایش است.

پس از ثبت موفقیت آمیز سفارش و ارسال آن به هسته معاملات، سفارش ثبت شده تا زمان اجرای کامل در لیست سفارشات قرار می‌گیرد.
در این بخش علاوه بر مشاهده سفارشات فعال، امکان ویرایش و انصراف سفارش نیز وجود دارد.

منتشر شده در 18 دی 1401

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نظری (3 بهمن 1402)

    سلام و درود ، در بخش جستجو سامانه فارابیکسو عبارت جهش (صندوق سهامی جهش فارابی-اهرمی) – بورس رو پیدا و باز کردم ، حال برای خرید واحدهای ممتازش چکار باید بکنم ، ظاهرا اطلاعات گزینه خریدش برای واحدهای عادی است ، ممنون

    • کارگزاری فارابی (3 بهمن 1402)

      سلام وقت بخیر
      برای خرید واحد های ممتاز جهش باید از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری اقدام نمایید.از ساعت 8:45 در پیش گشایش و تا ساعت 15 امکان معاملات آن وجود دارد.

  • غلامحسین مزدور سروستانی (6 تیر 1402)

    با سلام و عرض ادب . من یک فرد تقریبا ناآگاه با قوانین بورسی هستم و مقداری پول دارم و گذاشتم و امروز تصمیم گرفتم تعدادی از سهم ها رابفروشم . اما با توجه به پورتفوی و محاسبه زیان و کارمزد که حساب کردم حدودا باید ٢ میلیون تومن از کل دارای هام کم میشد اما حدودا ٦ و نیم میلیون ازم کم شده است …. تو رو خدا راهنمایی فرمایید چی شده …. من اول صبح حدود ١٤٩ میلیون پول داشتم ولی بعد از معاملات امروز ١٤٣ تومن باقی مونده برام !!!؟؟‌

    • کارگزاری فارابی (7 تیر 1402)

      سلام روز بخیر
      مشتری گرامی درصد سود و زیان خود را باید در زمان بازار بررسی کنید زیرا در فارابیکسو اطلاعات شما با قیمت لحظه ای بروز خواهد شد. همچنین در بررسی سود و زیان نماد هایی که افزایش سرمایه داشتند باید خالص میانگین اصلاح گردد. برای بررسی بیشتر می توانید با 1561 پشتیبانی 24 ساعته کارگزاری فارابی تماس حاصل نمایید.