خانه / خدمات کارگزاری / نکسو / نحوه فعال‌سازی «سرمایه گذاری خودکار» کارت نکسو در سامانه فارابی زون

نحوه فعال‌سازی «سرمایه گذاری خودکار» کارت نکسو در سامانه فارابی زون

روزانه از طریق کارت بانکی تراکنش های زیادی انجام می‌دهیم اما در انتهای روز مانده مثبتی در کارت داریم که بدون استفاده است و از طرفی به آن سود تعلق نمی‌گیرد. در همین راستا یک سرویس جدید تحت عنوان سرمایه‌گذاری خودکار به کارت نکسو اضافه شده است.

با فعال‌سازی این گزینه، شنبه تا پنجشنبه(روزهای کاری) از ساعت 21 الی 23:59 مانده مثبت ریالی در کارت نکسو(حساب دیجیتال پاسارگاد) به صورت خودکار برداشت و به صندوق درآمد ثابت هدیه جهت صدور واحد جدید منتقل می‌شود.

از ظهر روز کاری بعد از برداشت، واحدهای صادر شده در صندوق هدیه در سامانه فارابی زون برای شما قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است مبنای قیمت صدور واحد، روزی است که مبلغ از حساب شما کسر شده است.

حداکثر تا یک روز کاری بعد از صدور واحد، شما می‌توانید به دارایی خود در صندوق هدیه(در صورت فعال بودن گزینه اتصال کارت به دارایی صندوق درآمد ثابت) به صورت آنی دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب علاوه بر دسترسی لحظه‌ای به دارایی خود از سود روز شمار بهره‌مند خواهید شد.

توجه داشته باشید در حال حاضر سقف سرمایه‌گذاری روزانه 100 میلیون تومان است و حداقل برداشت در سرمایه گذاری خودکار 50 هزار تومان است.

نحوه فعال‌سازی «سرمایه گذاری خودکار» در سامانه فارابی زون

ابتدا وارد سامانه فارابی زون شده، در صفحه نکسو کارت با انتخاب اولین روش دریافت سود روز شمار یعنی گزینه “فعال‌سازی سرمایه گذاری خودکار” مطابق با تصویر زیر، برداشت خودکار از حساب دیجیتال شما جهت سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت هدیه فعال می‌شود.

با انتخاب دکمه “فعال‌سازی سرمایه گذاری خودکار” پنجره مربوط به توضیحات نحوه برداشت و سرمایه گذاری به شما نمایش داده می‌شود. در صورت انتخاب گزینه فعال‌سازی این سرویس برای شما فعال می‌شود.

همچنین از صفحه تنظیمات کارت می‌توانید اقدام به فعال‌سازی سرمایه گذاری خودکار نمایید.

نحوه غیر فعال‌سازی «سرمایه گذاری خودکار»در فارابی زون

در صورت عدم تمایل برای برداشت خودکار از حساب کارت نکسو جهت سرمایه گذاری در صندوق هدیه از صفحه نکسو کارت در فارابی زون می توانید اقدام به غیر فعال‌سازی کنید.(در صورتیکه سرمایه گذاری خودکار فعال باشد کادر زیر در صفحه نکسو کارت به شما نمایش داده می‌شود)

علاوه بر صفحه نکسو کارت از طریق تنظیمات کارت نکسو نیز می توانید سرمایه گذاری خودکار را فعال یا غیر فعال نمایید.

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1403

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • حسین طائی (4 مرداد 1403)

    من از خیلی وقت که حساب باز کردم در فارابی زون سود ۲۶ ٪ .وگزینه سرمایه گزاری خودکار رو فعال کردم آیا به صورت اتماتیکوار سرمایه من دارد کار میکند وسود ۲۶٪ شامل من میشود وچگونه میتونم موجودی خودم را مشاهده بکنم واز حساب خودم برداشت کنم.

    • کارگزاری فارابی (6 مرداد 1403)

      با سلام و احترام
      در صورت فعال بودن سرمایه گذاری خودکار در کارت نکسو، مبلغ نقد از حساب دیجیتال کسر و در صندوق سرمایه گذاری می شود.
      جهت مشاهده مبلغ دارایی و سود می توانید از طریق سایت فارابی زون و پنل صندوق درامدثابت هدیه اقدام نمایید.
      شما برای برداشت دارایی خود از صندوق هدیه 2 راه دارید:
      1- می توانید درخواست ابطال و فروش واحدهای خود را از طریق سایت انجام داده که وجه حاصل از وجه در حال حاضر 1 روز کاری بعد به حساب سجامی واریز خواهد شد.
      2- از نکسو کارت استفاده کنید و دارایی خود را در لحظه و به صورت آنی از صندوق هدیه خرج کنید.

  • احمدمحمدزاده (25 تیر 1403)

    وجه کارت بکارلزخودپرداز به نکسو کارت رادرکجا پیگیری کنیم برای موجودی وبهره مندی ازسودروزشمارصندوق هدیه فارابی

    • کارگزاری فارابی (27 تیر 1403)

      سلام وقت بخیر
      در انتقال وجه به نکسو کارت (کارت به کارت)، وجه واریزی شما به نکسو کارت، به طور خودکار تبدیل به صندوق درآمد ثابت (هدیه) می‌شود.شما می‌توانید قابلیت سرمایه‌گذاری خودکار را از بخش نکسو کارت سامانه فارابی زون فعال کنید.

      فرآیند تبدیل وجه درون کارت به واحد صندوق درآمد ثابت (هدیه) حداکثر ۲۴ ساعت زمان می‌برد.در صورت فعال بودن سرمایه گذاری خودکار در کارت نکسو، مبلغ نقد از حساب دیجیتال کسر و در صندوق سرمایه گذاری می شود.

      به این نکته نیز توجه کنید برداشت وجه در روزهای کاری صندوق انجام میشود (شنبه تا چهارشنبه)و در حال حاضر سقف سرمایه گذاری روزانه 100 میلیون تومان است.

      کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه فعال‌سازی «سرمایه گذاری خودکار» کارت نکسو در سامانه فارابی زون

      https://help.irfarabi.com/?p=6686

  • حسین (17 خرداد 1403)

    درودوعرض ادب ،مبلغی که درقسمت قدرت خریدویادارایی نقدی حساب وجوددارد،شامل سودخودکارنکسوقرارمیگیریدیانه؟فقط برای خریدعرضه یاخرید سهام،میتوان ازآن استفاده کرد؟سپاس

    • کارگزاری فارابی (19 خرداد 1403)

      سلام وقت بخیر
      اگر منظور شما قدرت خرید سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو است در نظر داشته باشید در حال حاضر به مانده شما در قدرت خرید سودی تعلق نخواهد گرفت و به کارت نکسو متصل نیست . گر دنبال فرصت خرید در بازار هستید می توانید واحد های صندوق درآمد ثابت لبخند که قابل معامله در بورس است را خریداری نمایید. در ارتباط با کارت نکسو که متصل به دارایی صندوق درآمد ثابت صدور و ابطالی هدیه است در نظر داشته باشید برای مانده ریالی شما در حساب دیجیتال سود محاسبه نخواهد شد و شما باید یا گزینه سرمایه گذاری خودکار را از طریق سامانه فارابی زون فعال نمایید تا مانده شما برداشت و در صندوق هدیه به صورت خودکار سرمایه گذاری شود یا به صورت دستی اقدام به خرید واحد های صندوق هدیه نمایید.

اسکرول به بالا