خانه / سامانه‌ های معاملاتی/هلیوم/راهنمای خرید و فروش در سامانه هلیوم کارگزاری فارابی

راهنمای خرید و فروش در سامانه هلیوم کارگزاری فارابی

پس از ورود به سامانه هلیوم جهت ثبت سفارش، ابتدا باید نام نماد مورد نظر خود را جستجو کنید و سپس از سمت چپ صفحه بر روی گزینه “خرید” یا “فروش” کلیک کنید.

ورود به سامانه معاملاتی هلیوم

سفارش خرید:
در این صفحه به قدرت خرید و جزئیات نماد همچون قیمت پایانی و حجم معاملات و … جهت تصمیم‌گیری بهتر دسترسی دارید.
با وارد کردن تعداد و قیمت و انتخاب نوع اعتبار سفارش و کلیک کردن بر گزینه های “ارسال خرید” یا “ارسال و بستن” سفارش شما ثبت می‌شود.

سفارش فروش:

در سمت فروش نیز با وارد کردن تعداد، قیمت و انتخاب نوع اعتبار می‌توانید جهت ثبت سفارش اقدام فرمایید.

در این صفحه تعداد دارایی شما از سهم مورد نظر قابل مشاهده است و شما می‌توانید درصد مشخصی از آن را انتخاب و سفارش فروش خود را ارسال کنید.

نکات ثبت سفارش

  1. توجه داشته باشید که قیمت سفارش شما باید در بازه مجاز روز باشد.

2. تحت شرایطی که سهام نوسان زیادی داشته باشد و قیمت‌های سرخط مدام در حال تغییر باشند می‌توانید با استفاده از گزینه لینک به سرخط بهترین قیمت در لحظه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ی ار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سال را انتخاب کنید.

3. همچنین می‌توانید از امکان فلش تریدینگ برای ثبت سفارش استفاده کنید. فلش تریدینگ قابلیتی برای خرد کردن سفارشات بزرگ است. اگر تعدادی که برای سفارش وارد می‌کنید بیشتر از سقف تعداد مجاز باشد، فلش تردینگ سفارش شما را به چندین سفارش با تعداد مجاز خرد می‌کند. یعنی در واقع شما یک سفارش ثبت می‌کنید، اما چند سفارش با تعداد مجاز به صورت خودکار برای شما ارسال می‌شود. پس از ارسال، می‌توانید این سفارش ها را از طریق منوی سفارشات مدیریت کنید.

بررسی سفارش ثبت شده:

پس از ارسال سفارش می‌توانید وضعیت آن را در قسمت سفارشات مشاهده فرمایید.

در حالتی که سفارش شما در صف باشد می‌توانید آن را در قسمت سفارشات باز مشاهده کنید و در صورتی معامله برای کاربری شما صورت گیرد در قسمت “انجام شده” قابل بررسی خواهد بود.

منتشر شده در 7 بهمن 1402

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • سیداحمدموسوی (14 بهمن 1402)

    در فرابیکسو هلیوم متأسفانه عمق بازار در صف خرید یا فروش به درصد در زیر باکس مربوطه نمایش داده نمی شود. ضمنا در تب سفارشات اطلاعات سفارشات مانند مبلغ کل سفارش نمایش داده نمی شود. این اشکالات کار با فارابیکسو هلیوم را سخت می کند.

    • کارگزاری فارابی (15 بهمن 1402)

      سلام وقت بخیر
      سامانه های ما مبتنی بر نیازهای کاربران طراحی میشن در نتیجه نظرات شما به ما کمک می کنه تا نیازهای معامله گران رو به نحو احسن پوشش بدیم. موضوع مطرح شده جهت بررسی به واحد مربوطه ارجاع گردید.