خانه / اخبار/عرضه اولیه/نحوه ثبت سفارش عرضه‌اولیه ترکیبی نماد نخریس در سامانه‌های معاملاتی فارابی

نحوه ثبت سفارش عرضه‌اولیه ترکیبی نماد نخریس در سامانه‌های معاملاتی فارابی

روز دوشنبه 11 دی 1402 تعداد 36 میلیون سهم معادل  12 درصد از شرکت “نخریسی و نساجی خسروی خراسان” با نماد  «نخریس1»  به  شیوه ترکیبی  طی دو مرحله عرضه خواهد شد.

در نظر داشته باشید روش عرضه این نماد ترکیبی است. در مرحله اول ابتدا قیمت هر سهم توسط صندوق‌ها کشف، سپس در مرحله دوم سایر سرمایه‌گذاران مطابق با پیام ناظر امکان سفارش‌گذاری در قیمت کشف شده را دارند.

دوره ثبت سفارش در مرحله دوم مطابق با پیام ناظر از ساعت 12:00 لغايت ساعت 14:00 است و سفارش به قیمت ثابت 64,367 ريال انجام می‌شود.

مرحله اول: عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سهامی و مختلط) به روش حراج

مرحله دوم: عرضه به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت

ثبت سفارش در سامانه‌های معاملاتی فارابی

هلیوم

همچنین می‌توانید در سامانه معاملاتی هلیوم با کلیک کردن بر روی عرضه اولیه و درخواست خرید جهت پیش ثبت سفارش عرضه اولیه نخریس اقدام کنید.

و در پنجره ثبت سفارش عرضه اولیه قیمت و تعداد را وارد کرده و درخواست خرید خود را ثبت کنید.

ورود به سامانه معاملاتی هلیوم

نکست

در اپلیکیشن تلفن همراه نکست فارابیکسو نیز امکان پیش ثبت سفارش عرضه اولیه از منوی خانه مطابق تصویر وجود دارد.

ورود به سامانه معاملاتی فارابیکسو نکست

نکات:

1. با توجه به اینکه قیمت هر سهم در روز عرضه اولیه ابتدا توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌ها) کشف و مشخص می‌شود، تا پایان مرحله اول، سرمایه مورد نیاز برای اشخاص حقیقی مشخص نیست و درصورت ثبت پیش درخواست، چنانچه در زمان سفارش‌گیری مانده شما در قدرت خرید کافی باشد، سفارش شما خودکار به هسته معاملات ارسال خواهد شد.

2. زمانی که درخواست پیش ثبت عرضه اولیه را ثبت می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که تا قبل از زمان شروع سفارش‌گیری در روز عرضه می‌توانید سفارش خود را لغو یا ویرایش کنید.

3. در روز عرضه اولیه می‌توانید پس از کشف قیمت مطابق با پیام ناظر در بازه زمانی اعلام شده به صورت آنلاین درخواست خرید خود را ثبت کنید.

منتشر شده در 9 دی 1402

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • طاهر (10 دی 1402)

    با سلام. در مورد سود عاید نکسو کارت آنطور که ما فهمیدیم؛ قیمت هر واحد که بخواهیم بخریم ۱۰۱۶۱ ریال است، و سودی که به آن تعلق میگیرد ۱۹۵ ریال است یعنی اگر یک میلیون تومن بحساب بذاریم در واقع ۹۸ واحد خریداری کرده ایم و سود معادل در ماه مبلغ حدود ۱۹ هزار تومن میشود، بنظر شما سود حاصله تا چه حد با آن ۲۳ تا ۲۶ درصدی که گفته اند تناسب و تحقق دارد!؟

    • کارگزاری فارابی (11 دی 1402)

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که طی دوره اقدام به خرید واحد کنید با توجه به اینکه واحد های صندوق را با سود خرید کرده اید مازاد پرداخت، پایان دوره همان ماه در قالب سود به شما برگشت داده می شود. در واقع به ازای هر واحد پایان دوره برای همه سهامداران 195 ریال پرداخت می شود اما اگر واحد با سود خرید شده باشد مازاد پرداختی به شما برگشت داده می شود به این ترتیب سود روز شمار برای شما محاسبه است.

    • طاهر (15 دی 1402)

      با سلام . منظور از (خرید در طی دوره ) چیست؟ که باعث برگشت مازاد پرداختی میگردد؟ لطفا کمی توضیح دهید. سپاسگزارم

    • کارگزاری فارابی (16 دی 1402)

      سلام روز بخیر
      توجه داشته باشید 15 ام هر ماه پایان دوره صندوق و 16 ام شروع دوره جدید است. در واقع 16 ام هر ماه قیمت واحد های صندوق کف ترین حالت و 15 ام ماه بعد بالاترین قیمت خود را خواهد داشت. مثلا زمانی که شما 20 ام آذر ماه واحد های صندوق را خرید خواهید کرد مبلغ پرداختی نسبت به 16 ام آذر بیشتر است در واقع واحد صندوق را با سود اضافه شده به نرخ آن خرید کرده اید در پایان دوره یعنی 15 ام دی ماه مبلغ مازاد پرداختی در قالب سود به شما برگشت داده می شود.

    • طاهر (17 دی 1402)

      یعنی اگر ۱۶ هر ماه که شروع دوره است اقدام به خرید کنیم سود بیشتر، و ۱۵ هر ماه که پایان دوره است اقدام به خرید واحد کنیم سود کمتری عاید ما میگردد؟