خانه / بورس کالا/گواهی سپرده برنج طارمی

گواهی سپرده برنج طارمی

برنج طارم یکی از محصولات کشاورزی است که گواهی سپرده کالایی برای آن تعریف شده است و معاملات گواهی سپرده‌ کالایی برنج طارم از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در بورس کالا امکان‌پذیر شده است.

 کشاورزان برنج طارم با مراجعه به این انبارها در ازای تحویل محصول، قبض انبار دریافت می کنند و یک روز کاری بعد تبدیل به گواهی سپرده کالایی و قابل فروش در کد سهامداری فرد خواهد بود.

مشخصات برنج طارم مورد معامله در بورس

 برنجی که در بورس کالا مورد معامله قرار می‌گیرد برنج بعد از شالیکوبی است و هنوز بوجار (بوجار، عملی است که طی آن دانه‌های انواع غلات شامل گندم، جو یا برنج از پوست و ساق آن جدا می‌شوند) نشده است. در صورت درخواست متقاضی امکان سورت و بوجار توسط انباردار وجود دارد.

تحویل کالا به مالک در قالب کیسه های ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرمی است و مقدار تحویلی بر اساس وزن برنج با کیسه پلاستیکی خواهد بود. در صورت درخواست خریدار امکان تحویل برنج طارم در کیسه های ۱۰ کیلوگرمی توسط انباردار وجود دارد، به این صورت که انباردار برنج را سورت و بوجار می‌نماید و سپس خریدار می‌تواند برای دریافت برنج درجه یک طارم خود یکی از دو روش زیر را انتخاب نماید:

  1. انباردار معادل ۱۶ درصد قیمت معاملاتی نماد به ازای هر کیلوگرم را در روز قبل درخواست به عنوان هزینه مرتب و بوجار دریافت می‌کند.
  2. انباردار ۸۶ درصد وزنی برنج ترخیص شده را در کیسه های ۱۰ کیلوگرمی به مشتری تحویل دهد.

نکته: قیمت دانه های شکسته حاصل از سورت و بوجار، معادل ۲۰ درصد نرخ روز برنج طارم محاسبه می‌شود که صاحب کالا می‌تواند وجه آن را دریافت و یا دانه های شکسته محصول خود را دریافت نماید.

انبار

 آدرس انبار گواهی برنج طارم  تجارت مازندران با نماد (برن ۰۱۰۴ پ ۰۱) در استان مازندران – آمل کمربندی شرقی – مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران است.

تاریخ سررسید و انقضا

 آخرین روز معاملاتی سپرده کالایی برنج طارم ۰۱۰۴ تجارت مازندران با نماد (برن ۰۱۰۴ پ ۰۱) روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ است و پس از این تاریخ گواهی مذبور قابلیت معامله در بورس را نخواهد داشت.

شرایط معامله گواهی سپرده کالایی برنج

  • کد معاملاتی بورس اوراق بهادار داشته باشید.
  • امکان معامله برای مشتریان حقیقی و حقوقی فراهم است.
  • جستجوی نماد برنج طارم ۰۱۰۴ تجارت مازندران در پنل معاملاتی خود
  • زمان معاملات: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵
  • محدودیت خرید: هر گواهی سپرده کالایی، معادل یک کیلوگرم برنج است و خریدار برای تحویل محصول از انبار، باید حداقل ۱۰۰ گواهی سپرده برنج معادل ۱۰۰ کیلوگرم برنج خریداری کند.
  • تسویه: یک روز کاری است.
منتشر شده در 14 آبان 1401

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.